Vesti Kako brendovi zimskih sportova reaguju na Covid izazove?

Kako brendovi zimskih sportova reaguju na Covid izazove?

| 20.12.2020. | ispo.com
winter sport at

Zimska sezona je počela drugačije nego obično. Pored dosadašnjih velikih nepoznanica u zimskom biznisu kao što su vremenski i snežni uslovi, sada se dodaje uticaj krize pandemijom viruusa Covid-19.

Nova sezona je za mnoge započela pod potpuno drugačijim uslovima od prvobitno planiranog. Umerena zima sa prekinutom sezonom 2019/20, povećala je pritisak na akcije kompanija u zimskom biznisu, sa napetom finansijskom situacijom, kako kod ski centara i pružaoca usluga tako i proizvođača zimske oprme. Ocenjuje se da je među potrošačima oprezno raspoloženje za kupovinu.

Velika neizvesnost
Sve se ovo odnosi i na pitanje kako će se razvijati skijaški turizam, za koji mnogi veruju da je delimično odgovoran za širenje pandemije. „Glavni problem je procena situacije“, rezimira dr. Michael Schineis, predsednik sektora opreme za zimske sportove u kompaniji "Amer Sports". Opseg mogućih scenarija je ogroman: od razvoja vakcine u kombinaciji sa odličnim snežnim uslovima, do drugog talasa i sledećeg potpunog zaključavanja, što nas je na početku sezone i snašlo.

Šta je sa lancima snabdevanja?
Kod mnogih proizvođača, kako dobavljača odeće, tako i "tvrdog" programa ima mnogo pukotina u tradicionalnim lanacima snabdevanja koje su do sada kontolisali.

„Sve može da se proizvede, ali sa malim kašnjenjima“, kaže Tomas Regenbogen, direktor međunarodne prodaje u francuskom proizvođaču skijaške odeće "Poivre Blanc". „Narudžbine i datumi isporuke kasne najmanje mesec dana.“

Najmanje su pogođeni brendovi koji imaju sami svoju proizvodnju, poput italijanskog proizvođača ski vezova "ATK". „Budući da je proizvodnja 100% u našem preduzeću i imamo mrežu dobavljača u okolini, nismo imali nikakvih poteškoća sa proizvodnjom“, kaže Davide Indulti, mlađi izvršni direktor i menadžer proizvoda u ATK.

Takođe se proizvođaču skija Atomic isplatilo što se oko 90 posto proizvoda proizvodi u sopstvenim fabrikama. "Ali, naravno, dobavljači dolaze iz celog sveta", dodaje Schineis, "pa je bilo i uskih grla. Ali stvari se nisu razvile tako dramatično kao što smo se bojali."

Izmenjene kolekcije
„Corona je bila u toku još letos tokom sezone prednarudžbina, tako da smo mogli da prilagodimo svoje kapacitete u skladu s tim“, kaže Marc Hasenstein iz kompanije "Elan".

"Poivre Blanc" je smanjio kolekciju za 30 procenata, a "Picture Organic Clothing" je napravio izmene tako da 20 procenata kolekcije čini prebačeno iz stare zimske sezone, a 20 procenata nove kolekcije premešteno je u sezonu 21/22. „Na ovaj način želimo što duže da se suprotstavimo gubitku vrednosti zaliha prošle zime“, kaže Julien Durant, jedan od trojice osnivača francuske marke.

Postoje i različite strategije na strani dilera. „Mnogi trgovci na malo fokusiraju se na ključne artikle“, kaže Hilmar Bolle, direktor kompanije "Groupe Rossignol" za Nemačku i Austriju. "Neki trgovci trenutno čak i povećavaju zalihe, dok su drugi vrlo nesigurni i još više smanjuju".

"Mountain Force" je proaktivno pristupio trgovcima i izričito pitao da li su im potrebne naručene količine. "Otkazivanja je bilo, ali sporadično, posebno za duple veličine. Robe na zalihama trenutno nema“, kaže Gerhard Flatz, generalni direktor proizvođača odeće "KTC" u Kini i švajcarskog skijaškog benda "Mountain Force".

Test snage: Ko snosi rizik?
Samo ako trgoviac ima novu robu, može se dobro prodavati. Pitanje je ko će koliko reskirati? Kada brendovi promene kolekcije, ponude bolje uslove odloženog plaćanja. Zbog povećanih zaliha za ponovljene porudžbine, žele da pomogni dilerima i trgovini. Međutim, prema nekim brendovima, neki veliki trgovci ovo previše koriste.

„Takođe primećujemo manje korektno ponašanje nekih ključnih vele-trgovaca koji prepolovljuju ili čak smanjuju svoje prednarudžbine na trećinu i oslanjaju se na brendove koji imaju odgovarajuće zalihe“, objašnjava Julien Durant iz "Picture Organic Clothing".

Proizvođač naočara Julbo takođe je primetio ovo: „Neki veliki trgovci daju narudžbine, ali zadržavaju pravo da otkažu određeni procenat robe“, kaže Bertrand Ragonneau-Flemming, direktor međunarodne prodaje kompanije "Julbo".

Ali i industrija "igra" u skladu sa vremenom. Gerhard Flatz iz KTC-a navodi: "Uslovi plaćanja od 150 dana - kako to treba da funkcioniše? Mi proizvođači već idemo unapred sa 60 dana nabavke materijala i 60 dana proizvodnje. Ako postoji još šest meseci do finalnog plaćanja, dali smo mi proizvođač ili banka “.

Prognoza: Više turnog skijanja i želja za aktivnostima na otvorenom se nastavlja
U alpskom skijanju mnogi očekuju pad, ali drugi sportovi mogu imati koristi od te krize. Ako sneg bude "pravi", sportovi kao što su skijaško trčanje ili turno skijanje, koji se ne izvode u velikim grupama, mogli bi da postanu veliki hit u narednoj sezoni.

Proizvođač skija "ZAG" prilagodio se ovome i povećao proizvodnju turnih skija. Baptiste Barbot, Zagov menadžer za međunarodnu prodaju, uveren je u prednosti: „Touring je ekološki prihvatljiviji, zdraviji i jeftiniji jer vam nije potrebna ski karta da biste uživali u snegu“.

Trend iz letnje sezone u boravku i aktivnostima na otvorenom će se nastaviti i tokom zime: „Mislim da su ljudi uživali u aktivnostima na otvorenom predhodnih letnjih meseci", kaže Ragonneau-Flemming iz Julba. „Svako ko je ovo za sebe ponovo otkrio, nastaviće to da radi i tokom zime."

     Izvor: ispo.com

 

Komentari