TEME
Supernovatravel 486x60 M1
Filiptravel2016Baner468x60

Stara planina - Stanje putnih pravaca na prilazu skijalištu pred novu ski sezonu

| Stara planina | 30.10.2017. | Milorad Nikolić
Izgradnja puta prema Staroj planini 2

Kategorije

U susret novoj zimskoj (skijaškoj) sezoni, javljam se sa najnovijim podacima i zanimljivostima sa Stare planine. O novim smeštajnim kapacitetima i novim ski stazama ovog puta neću pisati jer se, kao i prošle sezone, na ovom polju ništa ne dešava. O izgradnji dodatnih staza za sada nema ništa jer su i ove koje trenutno imamo sasvim dovoljne za broj skijaša koji posećuju planinu na godišnjem nivou.

Da bi se počelo sa trasiranjem novih staza potrebno je povećati smeštajne kapacitete i dovesti najmanje duplo ljudi na planinu. Ovo je, pak, uslovljeno izgradnjom novih smeštajnih kapaciteta za koje sada ne postoje uslovi. Šuška se da će hotel na Staroj planini opet biti predat nekim strancima na upravljanje koji bi za uzvrat izgradili još najmanje dva hotela, ali je ovo još uvek neizvesno i na nivou čaršijske priče...

Ono gde ima velikih pomaka je putna infrastruktura iz sva tri pravca prema Staroj planini:

1. Iz pravca Knjaževca, od restorana Mali predah do Kalne ima ukupno 26 km puta. Od ove dužine novim asfaltom je presvučeno 19 km. Nov asfalt je urađen na deonicama Mali predah – Baranica - ulaz u selo Štrbac, izlaz iz sela Štrbac – Donja Kamenica, klisura Korenatac – raskrsnica na ulazu u Kalnu.
Od sela Kalna do same planine je urađeno novim asfaltom samo deonica Mezdreja – ulazak u selo Crni Vrh, u dužini od 3 km. Ovaj deo ni do sada nije bio problematičan jer je pre nekoliko godina u celosti bio asfaltiran. Sada su samo popravljeni delovi koji su se istrošili. Ovaj deo je delimično istrošen jer su celo leto na ovoj trasi saobraćali teški teretni kamioni koji su vršili postavljanje cevi za novu hidrocentralu koja se gradi na ovom delu Crnovrške reke. Radi se o velikoj privatnoj investiciji, koja je vidno narušila eko-sistem i sam izgled ovog područja, ali, nažalost, privatni investitor poseduje sve dozvole, a da lokalna samouprava za ovaj slučaj nikada nije ni pitana niti je znala da postoji ovakav projekat. Investitori su nezvanično stari „zvezdaši“ Dragan Kapičić i Veljko Odalović (državni sekretar u MSP), ... ali to je neka druga priča...
Na pomolu je i konačno rešenje starog problema "kuća na sredini puta" na trasi prema selu Crni Vrh. U planu je postavljanje šipova, pravljenje nadvožnjaka i proširenje puta sa desne strane (iz pravca Knjaževca), pošto je sa vlasnikom same nekretnine na putu dogovor i dalje nemoguć. U produžetku useka bi se porušila stara vodenica koja je preko puta ove kuće, asfaltirao bi se ovaj deo i dobilo bi se proširenje koje se ne bi razlikovalo od širine ostalog dela puta.

2. Iz pravca Svrljiga do raskrsnice u Kalni ima ukupno 34 km, a novim asfaltom je presvučeno 20 km.  Trenutno se radi još 6 km novog asfalta. Na ostalom delu su krpljene udarne rupe, tako da je prilaz sa ove strane, iz pravca Niša, vidno poboljšan. Gosti koji iz ovog pravca dolaze treći, četrvti put kažu da su vrlo zadovoljni i da je samo poboljšanje značajno...

3. Iz pravca Pirota do raskrsnice u Kalni ima oko 37 km, a novim asfaltom je presvučeno 15 km puta na deonici Spotska petlja (isključenje sa koridora 10 na 4 km ispred Pirota) do sela Cerova. Deo puta od sela Cerova do prevoja Kln i skretanja za selo Mirkovci je rađen pre par godina i u dobrom je stanju, tako da je jedini deo koji je na ovoj trasi problematičan onaj deo puta između sela Šugrin i Stanjinac, na međi dveju opštinskih atara (Šugrin je u Pirotskoj opštini, a Stanjinac pripada Knjaževačkoj). Ovaj deo (verovatno) nije rađen iz razloga što je odrađena generalna studija i trasirana je ruta puta: selo Mirkovci – hotel Jabučko ravnište, za koju je planiran početak izgradnje za proleće sledeće godine. Po završetku ove trase biće moguće zaobići selo Kalnu i ostali deo ovog teško vozljivog puta i ovo će biti najbrži put za dolazak na planinu, jer će od Sopotske petlje (isključenje sa koridora 10 ispred Pirota) do hotela SP Resort i samog skijališta biti manje od 40 km udaljenosti i manje od sat vremena vožnje po novom putu. Ovo će doprineti i povećanju broja gostiju iz susedne Bugarske kojih je svake godine sve više.
Trenutno je na ovoj deonici puta od Pirota jedina zamerka to što su ostavljeni (nije ih bilo moguće izbeći) loši nagibi na samom putu, tako da je upravljanje velikom brzinom na ovom delu puta vrlo opasno. Pravci su dugi i pregledni, asfalt je dobar, pa vozači često pritisnu papučicu gasa. Ali iza svakog pravca sledi polu-oštra ili oštra krivina sa kontra nagibom, mora da se dobrano pritisne kočnica, a usled toga je moguće proklizavanje vozila ili sudar sa vozilom koje ide iz suprotnog smera. Sve u svemu, treba voziti vrlo oprezno i ne dozvoliti da vas „put ponese“...

        Za Skijanje.rs iz Knjaževca:  Milorad Nikolić

        U galeriji, slike sa puta prema Starij planini, 31.10.2017.

Komentari

Oprema

featureImg

Oprema za Nordijsko skijanje

Od 1987 godine usvojen je novi standard *NNN - New Nordic Norm* za vezove i cipele.  Cipele iz NNN serije imaju integralni...

Oprema

featureImg

Kape za skijanje i planinarenje

Ljudi često koriste previše debele i tople kape pa se znoje. Kada je skinu, nastaju problemi pošto se tada intenzivno hladite. Kapa...

Saveti

featureImg

Zato je potrebno servisiranje skija / snowboarda?

*Wintersteiger* je austrijska kompanija koja je najveći svetski proizvođač i isporučilac opreme za ski servise, sportske prodavnice, kao i opreme za objekte...

Publikacije

featureImg

Sve o skijanju - 1982

Autor: *Karl Gamma* Naslov: Sve o skijanju Naziv orginala: The handbook of Skiing Prevod: Mirko Hrupelj, Nina Bašić Izdavač: Mladost, Zagreb Godina izdanja: 1982 Format: 170...

Sportovi

featureImg

Ski skokovi - Pravila, tehnika

     Prvi poznati ski-skakač bio je Norveški poručnik Olaf Rye, koji je 1809. godine skočio 9,5 metara.      Želja za sve...

Oprema

featureImg

Rukavice za skijanje i planinarenje

Rukavice se dele na one koje se nose ispod drugih, na one koje imaju osnovnu zaštitu od vetra i greju vas,...

Saveti

featureImg

Zašto Aktivan veš?

Zašto izabrati aktivan veš? Iz prostog razloga- da bi stalno bili suvi i da bi se osećali komforno kad počnete da perspirirate....

Publikacije

featureImg

Priručnik za smučanje za pripadnike narodne milicije - 1950

Naslov:  *Priručnik za smučanje za pripadnike Narodne milicije * Autor:  - Izdavač:  Ministarstvo unutrašnjih poslova FNRJ           Glavna uprava Narodne milicije, Beograd Godina izdanja: Beograd,...

Istorija

featureImg

Prvih pola veka Zimskih Olimpijskih igara

Neželjeno dete svetskog olimpizma stiglo je do dvadesetog rođendana. Osnivač olimpijskog pokreta baron Pjer de Kuberten bio je ogorčeni protivnik Zimskih igara...

Ski Centri

featureImg

Stevanske livade - Negotin

    Prema podacima koje sam dobio od ljudi iz tog kraja, ski lift dužine 300 m, na Stevanskim livadama više ne postoji....