Utisci i Reportaže Francuski ski centri – svaki put novo iskustvo - 6 deo

Francuski ski centri – svaki put novo iskustvo - 6 deo

Val Thorens | 11.01.2020. | Skijanje.rs

Val Thorens, petak, 20. decembar 2020. - Dan povratka

U 4 sata ujutru krećemo iz Val Thorensa. Ispred ulaza u hotel „Academia des nieges“ čeka nas kombi. Krećemo ka aerodromu Ženeva odakle u 09.10h imalo let za Minhen, pa Beograd.

Između Val Thorens-a i Les Menuires-a

Još je noć dok se spuštamo dolinom Bellevue. Prolazeći kroz Les Menuires i St.Martin napuštamo skijaški domen 3 Doline. Vozimo se istom trasom kao i prilikom dolaka pre 5 dana. Većina u kombiju spava, ja sedeći pored vozač, pratim put i sve do Albetvile-a prepoznajem deonice kroz koje sem prolazio u više navrata predhodnih godina.  Dolina se spušta u gradić Moutieres iz koga se odvajaju putni pravci za druge dve doline meribel i Courchavel, a kroz koga dalje prolazi glani putni pravac N90 ka mestu Bourg St.Maurice i skijalištima Paradiski (Les Arcs i La Plagne) kao i Tignes i Val d’Isere.

Viam Michelin mapa - Savojski Alpi

Na izlazu iz Moutieresa vozeći prema Albetvile-u uočavam odvajanje sa puta ka još jednom ski centru – Valmorel koji sa skijalištem sa druge strane masiva St. Fransoa Lonschamp (u dolini Maurienne) čini poseban skijaški dome.

Ispred grada Albetvile-u isključujemo se sa puta N90 koji dalje vodi na jug, i odvajamo putem na sever prema gradu Aneci.

Prolazak kroz Annecy

Da ponovo napomenem da je grad Albetvile 1992. godine bio domaćin Zimskih Olimpijskih igara.

Prolazeći kroz Annecy uključujemo se na aputo put A-3 koji vodi na sever ka Ženevi. Na ulazu u grad Ženeva bez zaustavljanja prolazimo Francusko – Švajcarsku granicu i ubrzo stižemo na aerodrom Ženeva.

Aerodrom Ženeva

U dugom redu čekamo na čekiranje. Preostalo je nešto više od pola sata do leza, dovoljno za još jednu zajedničku kafu sa našom Gordanom Malić iz asocijacije Atout France koja je i organizovala ovu Press turu za novinare iz Srbije.

Gordana nas pari do izlaza na gejt, obzirom da je njen let za Beč nešto kasnije. Zahvaljujemo Gordani na kompletnoj organizaciju i druženju proteklih dana.

Aerodrom Minhen

Letimo Swiss air-om prema Minhenu. Nakon sletanja imamo samo 40 minuta do Lufthansinog leta prema Beogradu. I ovde je dug red na čekiranju i među poslednjima ulazimo u autobus koji nas vozi do aviona negde na pisti.

Avion je pun, ali sticajem okolnosti mesto do mene pored prozora je prazno. Vrlo brzo nakon poletanja letimo iznad austrijskih Alpi, uglavnom kroz oblake… A onda se u trenutku kroz prozor ukazao reljef Alpi ispresecan skijaškim stazama… Pokušavam da prepoznam predele iznad kojih letim obzirom da često uz pomoć Google Earth-a krstarim Alpima.

Pogled na Kaprun - Zell am See - Saalbach

I zaista, prepoznajem predele skijaške oblasti Kaprin, Zell am See, Saalbach. Pravim nekoliko snimaka koje po sletanju u Beogradu postavljam na moji Fcebook stranu.

Aerodrom Nikola Tesla - Beograd

Slećemo na beogradski aerodrom Nikola Tesla nešto pre 13h i pozdravljam sa kolegama koji su učestvovali na ovoj press turi po francuskim Alpima.