Utisci i Reportaže Francuski ski centri – svaki put novo iskustvo - 4 deo

Francuski ski centri – svaki put novo iskustvo - 4 deo

Val Thorens | 03.01.2020. | Skijanje.rs
IMG20191218104506 1108x674a

Les Menuires / Val Thorens, sreda 18.12.2019.
Novi dan u Les Menuiresu i domenu 3 Doline…. Ovoga jutra napuštamo sobe hotela "Chalet Résidence du Mont Vallon". Nakon doručka pakujemo stvari, opremamo se za skijanje a kofere spuštamo u garderobu pored recepcije hotela. Tokom dana prelazimo u skijalište Val Thorens. Domaćini iz Les Menuires turist ofisa će preneti naše stvari u novi hotel.

Les Menuires - sunce se probija u dolinu Bellevue

A mi nastavljamo sa upoznavanjem skijalista. Vreme je slično kao tokom jučerašnjeg dana. Temperatura oko nule, dobra je vidljivost ali duva jak vetar brzinom i preko 20 km/h. Iz skijašnice hotela izlazimo na ski stazu, a tu nas ovog puta čeka Jordan, simpatični i ljubazni instruktor škole ESF.

U novu ski turu sa Džordanom oz ESF-a

Skijaški dan počinjemo slično kao i juče, iz hotela spuštamo u podnožje Masse. Ponovo penjemo žičarom Doron, pa spuštanje u centralni deo Les Meniures-a – Croisette. Zbog vetra, iz sigurnosnih razloga ne rade sve žičare. Ponovo penjemo gondolom Roc 1, pa nakon kratkog spuštanja penjemo žičarom Becca.

Prelaz između dolina - 3 Marche

Nalazimo se na prevoju 3 Marche na 2.704 m/nv sa koga se dugim spustom sa mnogo povezanih ski staza može vratiti do bilo kog naselja Les Menuiresa-a, ili preći na drugu stranu u srednju dolinu i skijalište Meribel. Zastajemo da napravimo fotografije predivnih snežnih predela koji su delimično osunčani a delom u senci.

Meribel

Tu na prevoju su jasne oznake da je za prelazak u Meribel potreban odgovarajući ski pass. Mi ga imamo, i naš vodič Jordan nas usmerava ka crvenoj ski stazi „Alouette“. Ušli smo u srednju dolinu Meribel. Na suprotnoj strani dominira pogled na gondolu Mont vallon i ski stazu Campagnol.

Meribel - Platieres

Ulazak u Meribel - Motteret

Spuštajući se stazom Alouette prolazimo pored početne stanice žičare Cote brune kojom se mora podići za direktni prelazak iz Meribela u Val Thorens preko prevoja Cole de la Chambre na 2.850 m/nv. U nastavku spusta stazom „Bouvreuil“ stižemo do žičare „Plan des Mains“. Ona nas izvlači do plavih staza u nastavkiu „Sittelle“ i  „Martre“ kojima se spuštamo u centralni deo naselja Meribel Mottaret. Tu je faktiči centralna raskrsnica domena 3Doline, obzirom da žičare na jednu stranu vode u dolinu Courchevel, a na drugu stranu u dolinu u kojoj su skijališta Les Menuires i Val Thorens.

Meribel - Motteret

Obzirom da moramo da poštujemo naše dalje planove boravka, nemamo vremena za prelazak prema dolini Courchavel ili za spuštanje u niža naselja u Meribelu. Vraćamo se ka Les Manuires-u. Podižemo se žičarom „Combes“, a zatim žičarom „Roc de Tougne“ stižemo na prevoj Mont De la Challe na 2.573 m/nv.

Povratak iz Meribela - žičara „Roc de Tougne“

Prevoj Mont De la Challe na 2.573 m/nv

Prijalo nam je skijanje u Meribelu, činilo nam se da ima više sunca i manje vetra. Ali zbog dogovorenog ručka moramo nazad. Crvena staza „Teppes“ se nastavlja na juče vožene staze "Gros Tougne" i „La Violette“ za povratak u Les Menuires. Stižemo do Croisette kroz koji samo prolazimo i bez zadržavanja stazom “De la Masse“ stižemo u podnožje.

Povratak u Les Menuires

Staza „La Violette“

Croisette Les Menuires

Žičarom Reberty penjemo do iznad naselja Bruyers da bi doskijali do hotela. Restoran u kome je organizovan ručak se nalazi na prelazu između Val Thorens-a i Les Manuires-a. Bilo je u planu da na skijama stignemo do njega, ali zbog ograničenog rada skijališta to nije moguće. Zato je odlučeno da dođemo do hotela pa će nas prevesti do restorana.

Žičara "Reberty"

Napuštamo Les Menuires

Tu se rastajemo sa vodičem Jordanom, a nama su organizovali kombi taxi prevoz, i sve sa opremom nas voze putem prema Val Thorens-u do nadvožnjaka kojim ski staza „Chasse“ prelazi preko glavnog puta.

Položaj restorana „Pepe Nicolau“

Ovom ski stazom spuštamo par stotina metara do zanimljivog restorana „Pepe Nicolau“ koji se nalazi u neposrednoj blizini reke Duron u podnožju doline Bellevue na 1907 m/nv. Pored restorana vlasnici imaju i svoju mini farmu. Kažu da je posebno atraktivan tokom leta kada životinje mirno šetaju pored terase restorana.

Restoran „Pepe Nicolau“

Sa nama su Estelle i njena koleginica iz Les Manuires tourist office-a čije se domaćinstvo završava tokom ovog ručka.

„France montagnes“, gospođa Frederique CHENAL

U restoranu nas čekaju i predstavnice asocijacije „France montagnes“, gospođa Frederique CHENAL zadužena za promocije i kontakte sa medijima sa svojom koleginicom.

Predjelo

Nezaobilazna francuska supa sa lukom

Glavno jelo

Dezert (ja sam izabrao sutlijaš)

Danas sam za ručak izabrao piletinu sa … a za dezert nešto kao sutlijaš.

Dok čekamo naručeno jelo, gospođa Frederique nas upoznaje sa delokrugom rada asocijacije  „France montagnes“ koja okuplja više od 110 francuskih skijališta.

Tokom ručka nam se pridružuje Jefry, ski instruktor ESF podružnice iz Val Thorensa koji će do kraja dana i sutra biti naš vodič po ovom ski centru.

Nakon zajedničkog fotografisanja pozdravljamo se i našim dosadašnjim domaćinima iz Les Manuiresa i France montagnesa zahvaljujemo na ljubaznosti i brizi o nama predhodna dva dana.

Pogled iz restorana na najnižu žičaru „Plan de L’eau“ koja pripada Val Thorensu

... nakon prelaska ski mosta uključili se na stazu „Bd Cumin“

žičara „Plan de L’eau“

Od restorana nastavljamo spuštanje stazom Chasse, a nakon prelaska ski mosta uključujemo se na stazu „Cumin“ koja nas dovodi do polazne stanice žičare „Plan de L’eau“. To je i najniža žičara skijališta Val Thorens koja nas izvlači na poziciji s koje se spuštamo do tačke  na kojoj je izlazna stanica kabinske gondole Caron kao i polazna stanica najpoznatije žičare u Val Thorens-u, velikog „Cime Caron-a“ koji izvlači na 3.200 m/nv. To je najveća i najbrža cable car žičara na svetu. On ne radi, a mi se duž kabinske gondole Caron stazom „Gentiane“ spuštamo u podnožje.

Val Thorens, najviše ski naselje na 2.300 m/nv je pred nama

...oket, još jedan pogled na Les Menuires

žičara „Moutiere" levo i gondola "Caron" desno

Penjemo se žičarom „Moutiere“, do platoa iznad akumulacije za veštačko osnežavanje i malog aerodroma koji pre svega služi za motorne zmajeve i paraglajdere…. Mi se laganom stazom „Traversee dec 2 lac“  spuštamo do raskrsnice dve žičare. Jedna je „Portette“ koja vodi do gonole „Thorens“ a ona do prevoja „Col de Thorens“ na 30002 m/nv jednog od tri koji povezuju Val Thorens i sektor Orelle.

žičara „Moutiere"

Druga žičara je nova kabinska gondola „Moraine“ koja je ove godine zamenila staru žičaru sedežnicu. U nastavku, žičarom „Col“ skijaši mogu doći do ivice glečera de Chaviere.
Pored ove dve žičare je i poznati ski restoran u kome se skijaši dugo zadržavaju u apres ski žurkama na kraju skijaškog dana.

nova godola „Moraine“i žičara „Portette“

Mi se veoma širokom stazom „Combe de Thorens“ spuštamo do centralnog platoa naselja na 2.300 m/nv.

žičara „Les Pionnires“

Žičara prolazi kroz samo naselje Val Thorens

Imamo vremena za još jedan spust, pa se žičarom „Pionnires“ podižemo na drugu stranu doline do platoa Plein sud. Žičara prolazi kroz samo naselje. Spuštamo se istoimenom stazom, prolazeći pored La folie douce-a najpoznatijeg lanca planinskih kafe-restorana na svetu poznatog po svojim dnevnim i apreski žurkama.

"Plein sud" strana skijališta, samo ime kaže okrenuta prema jugu. Ovde se sunce zadržava do kasno popodne. Ogrejani suncem, čini nam se da i vetar slabije duva...

Skijaški dan završavamo na glavnom skijaškom platou Val Thorens-am „Road point des pistes“. Znamo da je i naš hotel Academie des Neiges *** tu negde, blizu. Lako ga nalazimo. Na recepciji uzimamo ključeve, spuštamo do skijašnice gde odlažemo ski premu.

Položaj hotela Academie des Neiges, na samoj ski stazi (ski in - ski out)

Naše stvari iz hotela u Les Menuires-u su dovežene u ovaj hotel, preuzimamo ih, i odlazimo u sobe na zasluženi kraći odmor.

Praktično opremljena porodična (2+2) soba hotela Academie des Neiges

U 19,30h se okupljamo na recepciji radi zajedničkog odlaska do restorana Le Tivoli u kojem imamo zakazanu večeru. U laganoj šetnji do restorana penjemo liftom pa prolazimo poznatom pasarelom do komercijalno sportskog centra u Val Thorensu. Tu su veliki bazen, sportske sale, igraonice za decu, ali i brojne prodavnice i marketi. Prolaskom kroz centar izlazimo u pešačku zonu „Place de caron“, gde se nalazi restoran Tivoli.

Nas čekaju rezervisana mesta. Restoran je bukvalo pun. Gordana nam pomaže u tumačenju menija i izboru jela. Ipak ne eksperimentišem, idem na sigurno… komad svinjskog mesa, pomfrit, sos od pečuraka …

Večera u Tivoliju

Nešto pre 22 napuštamo restoran. Na veliko iznenađenje, Carrefour market još uvek radi. Vraćamo se istim putem do našeg hotela…. Raduje pomisao da sutra ceo dan skijamo u Val Thorensu.

Vetar i dalje jako duva….