Utisci i Reportaže Francuski ski centri – svaki put novo iskustvo - 3 deo

Francuski ski centri – svaki put novo iskustvo - 3 deo

Les Mernuires | 01.01.2020. | Skijanje.rs
20191217skijanjers 3c

Novo jutro... pogled iz sobe hotela Chalet Résidence du Mont Vallon **** u Les Menuires-u. Da, tu sam... u najvećem i za mene najlepšem skijaškom domenu 3 Doline. Sa terase se pruža pogled na Masse i žičaru "Plan de l'eau" koja pripada skijalištu Val Thorens.

Nakon doručka i jutarnje kafe u hotelu u 9 h se okupljamo u skijašnici i opremamo za skijanje.

Jutro u Les Menuires-u

Tu nas čeka naša domaćica u ovom ski centru Estelle ROY, iz Turist ofisa Les Menuires deli nam ski pas karte, mape… Izlaskom iz skijašnice smo faktički na ski stazi gde nas čeka šarmantna Elsa, instruktor ESF francuske škole skijanja (Ecole du ski francais) koja će nam predstaviti skijalište i sve sadržaje koje pruža.

Skijaška sezona u Les Menuiresu je počela 07. decembra 2019. a trajaće do 26. aprila 2020.

Les Menuires - U centralnom delu doline Belleville, na oko 1850 metara nadmorske visine. Les Menuires jedan je od najpopularnijih ski centara u Tri doline. U njemu se nalazi najveći broj ski staza ukupnr dužine 160 km, a skijalište je poznato i po olimpijskoj stazi za slalom.

Ovde pre svega vole da borave pravi skijaši, jer na susedna skijališta sistema 3 Doline se može preći na čak 6 zajedničkih tačaka. To je značajno posebno prilikom povratka iz druge dve doline na kraju skijaškog dana. Na bilo kojoj od njih da se nađete, laganom dugom vožnjom spuštate se do svog smeštaja u Les Menuires-u.

Les Menuires čini pet manjih celina: Preyerand, Croisette, Fontanettes Reberty i Bruyers.  Tokom čitavog dana saobraća besplatni šatl bus koji ova mesta povezuje. Za one koji pored skijanja traže još nešto, tu su tereni za sankanje, klizalište i otvoreni bazen sa toplom vodom, kao i snežni vrtić za decu koji pruža i mogućnošću ski škole. Les Menuires je žičarama veoma dobro povezan sa ostalim centrima u Tri doline

Spremni za otkrivanje skijaškog prostranstva Les Menuiresa, direktno od hotela iz naselja Bruyeres spuštamo se u podnožje ski sektora Masse. Nije preterano hladno, ali vetar je pojačan. Žičara „Doron“ nas pored naselja Reberty izvlači do pozicije sa koje možemo da doskijamo do najpoznatijeg naselja La Croisette čija prepoznatljiva panorama je ispred nas.

Na vrhu gondole Roc 1

Iako smo mala grupa, nismo svi istog nivoa veštine skijanja. Naravno, svi pratimo tempo grupe na čelu sa našim vodičem Elsom.
Gondolom „Roc 1“ nastavljamo obilazak skijališta. Sa vrha ove gondolske žičare pruža se 4 kilometara duga sankaška staza „Roc’N Bob“.

Spuštanje niz Roc'n Bob stazu na sankama predstavlja magično iskustvo koje možete da podelite sa porodicom ili prijateljima. Podsetićete se detinjstva dok se na sankama spuštate ovom reflektorima osvetljenom stazom sa 22 krivine i visinskom razlikom od 450m.

Mi obilazak ski centra nastavljamo kratkim spustom do žičare “Becca“  koja nas izvlači na prevoj „3 Marche“ na 2.704 m/nv sa koga se može preći u Meribel, srednju dolinu domena 3 Doline. Mi ostajemo u Les Menuires-u, skijanje nastavljamo duž dve plave ski staze koje se nastavljaju jedna na drugu Grand lac i Pelozet. Ovaj više kilometarski spust  završavamo na spoju dve žičare, gondole „St.Martin 1“ koja izvlači iz istoimenog naselja i žičare „St.Martin express“ kojom mi nastavljamo vožnju.

Ispred gondole St.Martin express

Ova brza žičara je sedežnica sa haubama koje dobro dođu po ovom vetrovitom danu. Izvlači nas na prevoj “Tougnete“ na 2.437 m/nv jedan od pet prevoja sa kojih se iz Les Menuires-a može preći u srednju dolinu Menuires. Postoji i šesti najniži prelaz „Roc de fer“ na 2.294 m/nv ali sa njega se samo skijaši iz Meribela mogu direktno spustiti u St.Martin, ili Menuires.

Naš vodič Elsa, instruktor ESF-a

Naš vodič Elsa nas upozorava da se bliži vreme ručku i da moramo ka dogovorenom restoranu na ski stazi. Spuštamo se plavom stazom Gros tougnete  do zelene staze La Violette koja nas dovodi do Croisette. Ponovo vozimo gondolom Roc 1 na čijem vrhu se nalazi renovirani restoran „ROC seven“.   Restoran je od ove sezone u vlasništvu kompanije koja u Val Thorensu ima poznati hotel Fahrenheit seven. Restoran je sa italijanskim specijalitetima i sa italijanskim osobljem, pa je moj izbor za ručak pizza.

Restoran Roc seven, na vrhu gondole Roc 1

Nakon ručka spuštamo stazama Petits creux – Boyes, prolazimo pored našeg hotela u naselju Bruyers. Kolege odlaze u hotel, a ja sa Gordanom i vodičem Elsom idem na još jedan spust. Prelazimo na drugu stranu doline i penjemo gondolom „Masse 1“. Druga gondola „Masse 2“ koja izvlači na vrh Masse na 2.804.m/nv ne radi zbog vetra koji je sve jači. Moramo nazad, spuštamo se širokom dobro uređenom stazom Valons na kojoj smo sami. Sada je i Masse 1 gondola zatvorena.

Žičara Doron, kada je gužva rade dva paralelna ulaza

Nema drugog, žičarom „Doron“ se izvlačimo iznad naselja Reberty i lagano, stazom između ovog i naselja Bruyers, spuštamo do samog ulaza u skijašnicu hotela. Vetar je sve jači, a lagano pada mrak. Po gutalj rakije, selfi i opraštamo se sa Elsom koja ne samo da se trudila da nam dobro predstavi skijalište već nam je pojedinačno ukazivala i na naše greške u tehnici skijanja.

Selfi za kraj druženja sa Elsom

Vreme posle skijanja provodim u hotelskom SPA centru. Bazen i nekoliko vrsta sauna baš prijaju posle skijanja po vetrovitom danu. Nastavak večeri koristim i za kratku šetnju po Les Menuiresu.

U dogovoreno vreme se okupljamo na recepciji radi odlaska na večeru. Tu je i Estelle iz turist ofisa koja nas kombijem vozi do hotela Kaya koji se nalazi u vrhu naselja Reberty na 2000 m/nv. Večeraćemo u ovom prestižnom hotelu sa 5*  čija jedna strana ima pogled i izlaz na ski stazu Boyes. Sa druge strane je glavni ulaz u hotel ispred koga je okretnica besplatnog šatl busa koji naselje Reberty povezuje sa ostalim delovima Les Menuiresa.

Ispred hotela Kaya

Pre večere, ljubazna menadžerka nam predstavlja hotel. Imali smo priliku da pogledamo sadržaje hotela od skijašnice, spa centra sa bazenom do luksuznih soba i apartmana.

Jedno od predjela tokom večere u hotelu Kaya

Večera protiče u prijatnom ambijentu hotelskog restorana. Sa nama za stolom je i direktorka hotela. Razmenjujemo utiske o hotelu koji nam je predstavljen, o današnjem skijanju, o ukusu i sadržaju francuskih jela koja su na meniju, sve uz crno francusko vino kome nisam zapamtio ime…
I naša draga domaćica Estelle je do kraja sa nama i vozi nas nazad do hotela.

Zimska decembarska noć u Les Menuires-u

Kraći dogovor za sutrašnji dan tokom koga ćemo preći u Val Thorens čiji smo gosti naredna dva dana…