Utisci i Reportaže Francuski ski centri – svaki put novo iskustvo - 2 deo

Francuski ski centri – svaki put novo iskustvo - 2 deo

Les Menuires, FRA | 30.12.2019. | Skijanje.rs
menuires 6b

PRESS ski tura – 3 Vallees – decembar 2019.

Les Menuires – dan 1

Les Menuires, utorak 17.12.2019.
Letom iz Beograd sa presedanjem u Frankfurtu stugli smo na aerodrom Ženeva gde nas je čekala naš domaćin Gordana. Zajedno smo uz pomoć transfer servisa „Leocleme Prestige“ put nastavili prema Les Menuires-u. Prolazimo kroz grad Annecy, zatim kroz Albertville, grad domaćin Zimskoh Olimpijskih igara iza 1992. godine i stižemo u mesto Moutiers koje predstavlja raskrsnicu puteva prema ski centrima domena 3 Doline, a glavni put, prolazeći kroz ovo mesto, dalje vodi ka ski domenu Paradiski, Tignes-u, Val d’Isere-u…

Moutiers - izlaz broj 40

Još na samom ulazu u mesto Moutiers na izlazu broj 40 isključujemo se sa glavnog puta N90 ka našoj krajnjoj destinaciji skijalištu Les Menuires na 1800 m/nv. Prešli smo oko 120 km, predstoji još nepunih 30 km penjanja.

Prvi kontakt sa skijalištem Les Menuires i ski domenom 3 Doline (Les 3 Vallees) imamo već u alpskom selu Saint Martin de Bellevile na 1.400 m/nv. Iz ovog mesta skijaše izvlači gondolska žičara ST MARTIN 1, a do njega se spuštaju ski stazom LOY.

Mesta Saint Martin de Bellevile i Les Menuires čine prvo veliko skijalište sa 160 km skijaških staza u dolini Bellevile.

Ulazak u Les Menuires

Posle ukupno nešto više od 2 sata vožnje, u predvečerje dana stižemo u Les Menuires ispred hotela Chalet Résidence du Mont Vallon ****  u kome smo smešteni. Dočekuje nas gospođa Estelle ROY iz tourist office-a  koja nam je u naredna dva dana tokom boravka u Les Menuires-u predstavila sve mogućnosti koje ovo skijalište pruža.

Apart hotel: Chalet Résidence du Mont Vallon ****

Nemamo puno vremena za odmor. Nakon smeštaja u sobe, okupljamo se o odlazimo u ski servis da iznajmimo opremu kako bi već rano ujutru krenuli sa upoznavanjem ski centra. Ski servis je u istom naselju Les Bruyeresu kome se nalazi i hotel. Dobro je snabdeven kvalitetnom ski opremom. Ja sam jedini border u ekipi, pa još sa 2 m visine, ali nije bilo nikakvih problema da odgovore mojom potrebama. Izabrao sam Burton dasku dužine164 cm kao i odgovarajuće cipele veličine 310.

Smeštamo iznajmljenu opremu u grejanu skijašnicu hotela u kojoj svaka soba ima svoj ormar sa sušačima za cipele. Iz skijašnice izlazimo pravo na ski stazu. Već je pao mrak a tu nas čeka prvo iznenađenje, instruktor francuske škole skijanja ESF (Ecole du ski francais) sa krpljama. Obuvamo krplje za hodanje po snegu, na glavu stavljamo čeonu lampu i sa štapom u ruci krećemo u laganu noćnu šetnju.

Noćna šetnja na krpljama

Trasom nordijskih skijaških staza koje se pružaju duž reke Doron de Bellevile, prelezeći nekoliko mostića, nakon par kilometara lagane šetnje stižemo do skijaške kolibe – restorana „Le Setor“.
Već umoran i gladan, nakon francuske supe sa lukom odlučujem se za tradicionalmo francusko jelo iz ovog kraja – Tartiflette.

Tartiflette

U neobaveznoj priči tokom večere, naš domaćini Estelle i Gordana nas upoznaju sa kulturom i tradicijom Savojskih Alpi kao i sa bogatom ponudom različitih zimskih aktivnosti koja su  posetiocima ovog skijališta na raspolaganju. Šetnju na krpljama i kulinarske specijalitete smo već upoznali.
Napuštamo ovaj zanimljivi restoran koji je, može se reći, etno muzej u malom.

Etno motivi u restoranu Le Setor

Estelle kao pravi domaćin nas smešta u kombi i nakon kratke vožnje smo u hotelu. Predstavljen nam je program aktivnosti za sutra… Meteo prognoza obećava jak vetar, sve jedno, jedva čekam da ponovo upoznam skijalište Les Menuires i skijaško carstvo 3 Doline.

(sledi nastavak)

Smeštamo iznajmljenu opremu u grejanu skijašnicu hotela u kojoj svaka soba ima svoj ormar sa sušačima za cipele.  Iz skijašnice izlazimo pravo na ski stazu. Već je pao mrak a tu nas čeka već prvo iznenađenje, instruktor francuske škole skijanja ESF (Ecole du ski francais) sa krpljama. Obuvamo krplje za hodanje po snegu, na glavu stavljamo čeonu lampu i sa štapom u ruci krećemo u laganu noćnu šetnju.